Agenda
 

 De eerstvolgende beurs
 waar wij aanwezig zijn:

 

23 september 2018
Reptielenbeurs Houten
Euretco Expo Center Houten
Meidoornkade 24
Houten


[BEURSOVERZICHT 2018]
 

RUILEN & RETOUREN



       
Na ontvangst van het product heeft u een afkoelingsperiode van 14 werkdagen om zonder opgave van redenen de overeenkomst te ontbinden en het product te retourneren of te ruilen. Wij verzoeken u dit binnen 14 dagen schriftelijk (via onze website) aan ons te melden. Indien u Terramania vraagt het product bij u retour te halen, zal hiervoor transportkosten worden berekend.

De aankoop dient, indien redelijkwijs mogelijk compleet en onbeschadigd te worden teruggestuurd. Eventuele schade aan het product kan worden verrekend op het terug te storten bedrag.
Wij adviseren de koper vooraf schriftelijk, via onze klantenservice een verzoek te doen voor terugname van het artikel. Het is daarbij wenselijk dat de koper aangeeft in welke staat het artikel geretourneerd gaat worden.

Uitgezonderd.
-   Schildpaddenbakken, terrariums, aquariums (zijn op bestelling geleverd.)
-   Boeken, software en DVD die uit de seal folie zijn gehaald.
-   Artikelen die op de website  "op bestelling" vermeld staan.
-   Alle producten die niet op de website staan en voor de desbetreffende persoon besteld zijn.

Is het artikel defect? Lees dan eerst Garantie en defecten.

Restitutie bedrag
Terramania controleert ieder retour gezonden product bij binnenkomst op schade, defecten van o.a onderdelen en/of verpakking. Naar aanleiding van deze staat van het geretourneerde product wordt bepaald welk bedrag aan de koper wordt terugbetaald.
Is deze compleet en onbeschadigd dan stort Terramania het bedrag dat op de factuur vermeldt staat binnen 10 werkdagen terug. Wij adviseren u daarom bij retourneren van een product ook de originele factuur bij te voegen.
Het retour sturen van een product en/of bestelling kan uitsluitend naar ons adres in Arnhem.


STAPPENPLAN RUILEN & RETOUREN
Wilt u een artikel retourneren? Dan vragen wij het volgende stappenplan aan te houden. Zo kunnen wij de retour zo soepel mogelijk afhandelen.

1.  Meld bij onze klantenservice (retourformulier) dat  een artikel retour wilt sturen.
2.  U  ontvangt via e-mail een bevestiging van het verzoek en aanvullende informatie.
4.  Na ontvangst van de zending, stuurt Terramania een ontvangstbevestiging via e-mail .
5.  Wij ruilen het artikel om (indien voorradig) of storten het aankoopbedrag binnen 10 werkdagen terug, afhankelijk
    van de wens.


KOSTEN
De kosten van een retourzending zijn in bijna alle gevallen voor u, de koper. Slechts wanneer de fout door Terramania is veroorzaakt zullen wij de kosten voor het retourzenden voor onze rekening nemen. Dit betekent niet dat retourpakketten ongefrankeerd aan ons gestuurd kunnen worden. Gebeurt dit wel dan brengen wij daarvoor kosten in rekening of wijgeren wij het pakketje bij ontvangst.

Bij een fout (van onze zijde) (zodra Terramania daarvan op de hoogte gesteld is), het probleem z.s.m oplossen . Dit zullen wij altijd binnen een periode van 10 werkdagen doen.

Mocht een retourpakket onverhoopt niet bij ons aankomen, dan bent u, als afzender van het pakket aansprakelijk. Zorgt u er dus altijd voor dat het pakket met Handtekening voor Ontvangst (HVA) aan ons retour komt. Dit voorkomt onnodige discussies tussen ons, u en PostNL. (uiteraard mag je ook gebruik maken van andere pakketdiensten zoals - DHL, GLS, UPS, TNT-express, ect.)


RETOUR FORMULIER
Print de retourformulier uit en voeg deze toe aan uw retourzending!