Bezorgtarieven
Snel antwoord op je vraag
Wat zijn de bezorgkosten voor pakketleveringen in Nederland?
+
PostNL (8:00 - 18:00 uur):
● Bestelbedrag € 0,50 tot € 8,50: verzendkosten € 8,49
● Bestelbedrag € 8,51 tot € 49,49: verzendkosten € 5,99
● Bestellingen vanaf € 49,50: gratis bezorging
Trunkrs (17:00 - 22:30 uur):
Uitgezonderd Waddeneillanden
● Bestelbedrag € 0,50 tot € 8,50: verzendkosten € 8,49
● Bestelbedrag € 8,51 tot € 49,49: verzendkosten €6,49
● Bestellingen vanaf € 49,50: gratis bezorging
Wat zijn de bezorgkosten voor pakketleveringen in België?
+
PostNL (8:00 - 18:00 uur):
● Bestelbedrag € 0,50 tot € 8,50: verzendkosten € 11,49
● Bestelbedrag € 8,51 tot € 64,99: verzendkosten € 8,99
● Bestellingen vanaf € 65,00: gratis bezorging
Trunkrs (17:00 - 22:30 uur):
Uitgezonderd Wallonië. Trunkrs levert niet in postcodes die beginnen met: 4, 5, 6, 7, 13 en 14
● Bestelbedrag € 0,50 tot €8,50: verzendkosten € 12,49
● Bestelbedrag € 8,51 tot €64,99: verzendkosten € 9,49
● Bestellingen vanaf € 65,00: gratis bezorging
Is levering op een pallet ook mogelijk en wat zijn de kosten?
+
Ja, alleen is de levertijd varieert per product. Voorraadartikelen worden meestal binnen enkele dagen geleverd. Palletleveringen vereisen meer aandacht en kunnen niet altijd dezelfde dag worden verzonden. Er moet iemand aanwezig zijn om de levering in ontvangst te nemen. We spreken via mail of telefoon een afleverdag af. Levering vindt plaats tussen 8:00 - 18:00 uur, van maandag tot vrijdag (weekend niet mogelijk).
Kosten:
Nederland (NL):
● Bestellingen tot € 900: verzendkosten € 79,99
● Bestellingen boven € 900: Gratis
België (BE):
● Bestellingen tot € 1300: verzendkosten € 109,99
● Bestellingen boven € 1300: Gratis
Levering:
De chauffeur bezorgt de pallet tot aan de eerste deur (buiten), mits de palletwagen via een verhard pad zonder obstakels kan rijden. De chauffeur helpt niet met uitladen en vraagt om een handtekening voor ontvangst. Verpakkingsmateriaal en pallet blijven bij jou en worden niet mee teruggenomen.
Schade:
Mocht er tijdens de bezorging schade geconstateerd worden, geef dit dan direct aan bij de chauffeur voordat je een handtekening plaatst. De zendingen zijn verzekerd en schade zullen wij altijd oplossen. We gaan er niet vanuit dat het fout gaat, maar willen je geruststellen.
Hoe werkt de bezorgservice van Terramania?
+
De bezorgservice van Terramania is een persoonlijke bezorging door een medewerker van Terramania en bezorgen in Nederland en België. De bezorging vindt plaats door één persoon, en bij zware, breekbare of grote artikelen is hulp van de klant noodzakelijk. Bezorgingen vinden uitsluitend plaats op de begane grond tot in de woning! Bij woningen met een lift kunnen wij extra service verlenen door levering op de gewenste etage te bieden, afhankelijk van de liftgrootte en obstakels.
Om de bezorgkosten zo aantrekkelijk mogelijk te houden, rijden wij op route en regio. We maken hiervoor een afspraak per mail of telefoon, waardoor de levering soms langer kan duren. Bij vragen kun je contact opnemen met onze klantenservice.
Bezorgkosten:
De bezorgkosten voor persoonlijke bezorging worden berekend op basis van de afstand tussen ons adres en het afleveradres. Voor meer informatie verwijzen wij je naar het afrekenproces in de winkelwagen of raden wij aan contact op te nemen met onze klantenservice. Vergeet niet je adresgegevens in het bericht te vermelden.
Bezorgdagen:
De bezorgingen vinden doorgaans plaats tijdens werkdagen. Bezorging in het weekend of in de avond is meestal niet mogelijk!
Kan ik mijn bestelling ook ophalen in de winkel?
+
Ja, je kunt de bestelling kosteloos ophalen in onze winkel in Arnhem. Bekijk hier onze openingstijden. Voorradige artikelen kunnen de volgende dag worden opgehaald. Voor bestellingen met een levertijd informeren we je zodra de bestelling klaarstaat.
Onze website biedt de mogelijkheid om artikelen te bestellen en klaar te laten zetten voor afhaling. Selecteer hiervoor de optie "ophalen in de winkel" tijdens het bestelproces.
Kan ik mijn bestelling ophalen op de reptielenbeurs?
+
Ja, wij zijn aanwezig op diverse (reptielen)beurzen in Nederland en België en bieden de mogelijkheid om bestellingen op te halen op de eerstvolgende beurs. In de winkelwagen kun je kiezen voor de optie "ophalen op de beurs". Let op de datum van de eerstvolgende beurs.
LET OP!
Als je tijdig bestelt, kunnen artikelen met een levertijd ook geleverd worden op de beurs. Als de beurs binnen 14 dagen plaatsvindt, kunnen voorradige artikelen meegenomen worden, maar artikelen met een levertijd mogelijk niet.
Hoe snel leveren jullie?
+
Van zondag tot donderdag voor 23:59 uur besteld, wordt de volgende dag bezorgd*. Hieronder vindt u meer informatie en aandachtspunten:
Voorraadinformatie:
Bij elk artikel staat de huidige voorraad (in aantallen) vermeld. Artikelen kunnen "voorradig" of "bestelbaar met levertijd" zijn. Onze winkelwagen controleert de beschikbaarheid en geeft het eerste verwachte bezorgmoment aan. Bij levertijd wordt aangegeven "levertijd, bestelling uiterlijk verzonden op...".
Orderbevestiging:
Na bestelling ontvangt u een orderbevestiging met voorraadstatus en het eerste verwachte bezorgmoment. Geen mail ontvangen? controleer ook uw SPAM-box.
Zending volgen:
U ontvangt een track & trace om uw bestelling te volgen zodra deze is ingepakt.
Cut-off tijden pakketdiensten:
● PostNL: Bezorgt dinsdag-zaterdag. Cut-off tijd: 14:59 uur (ma-vrij).
● Trunkrs (sameday levering): Bezorgt maandag-vrijdag. Cut-off tijd: 23:59 uur. Bestellingen in het weekend kunnen maandagavond bezorgd worden. Bestellingen op vrijdag kunnen maandagavond of zaterdag met PostNL bezorgd worden.
Met "verwachte bezorging op" houden we geen rekening met onvoorziene omstandigheden zoals sorteerfouten, feestdagendrukte, weersomstandigheden, pandemie, enz. De track & trace van de vervoerder geeft de actuele bezorgstatus en levertijden weer.
Ik heb betaald voor een "SPOED" levering, maar nog steeds niets ontvangen?
+
Wij bieden geen spoedleveringen aan. Wij hebben twee verschillende vervoerders: Trunkrs en PostNL, waardoor het eerste aflevermoment kan verschillen. Bestellingen geplaatst in het weekend kunnen door Trunkrs op maandagavond worden bezorgd, terwijl het eerste aflevermoment bij PostNL op dinsdag is.
Bezorgingen door Trunkrs zijn € 1,- duurder dan PostNL vanwege de hogere kosten van het netwerk. Een avondbezorging kent een toeslag, wat is verwerkt in onze verzendtarieven. Een "spoed levering" is niet een dienst die wij aanbieden en levertijden zijn altijd onder voorbehoud van vertragingen. De track & trace geeft de actuele bezorginformatie.
Wat zijn de maximale pakketformaten?
+
Voor het verzenden via onze pakketdiensten gelden de volgende maatbeperkingen:
PostNL (8:00 - 18:00 uur)
Levering beschikbaar voor Nederland (incl. Waddeneilanden) en België
● Maximaal formaat: 175 x 78 x 58 cm
● Maximaal gewicht: 30 kg
Trunkrs (17:00 - 22:30 uur)
Levering beschikbaar voor Nederland (excl. Waddeneilanden) en België (uitgezonderd Wallonië)
● Maximaal formaat: 60 x 40 x 40 cm
● Maximaal gewicht: 10 kg
● Geschikt voor diepvriesproducten
Andere oplossingen
Als uw bestelling niet via de pakketdienst verzonden kan worden, bieden we palletlevering of persoonlijke bezorgdienst aan.
Verzenden jullie ook gekoelde of diepvries producten?
+
Ja, wij hebben mogelijkheden voor het verzenden van diepvries- of gekoelde producten. Dit is alleen mogelijk via Trunkrs met een avondbezorging.
Hoe werkt het?
● Trunkrs haalt uw bestelling 's ochtends op en bezorgt deze 's avonds.
● Tijdens het bestellen voegt onze winkelwagen automatisch een tempexbox met koelelementen toe om de bestelling gekoeld te versturen.
Belangrijk:
Indien je de producten ongekoeld wilt verzenden, kun je de tempexbox uit de winkelwagen verwijderen. De zending is dan volledig jouw verantwoordelijkheid en wij vergoeden geen schade bij bederf, ook niet bij vertraagde zendingen of kwijt geraakte zendingen.
Bezorgen jullie ook op een afhaallocaties van PostNL?
+
Nee, wij bieden geen mogelijkheid om een bestelling naar een afhaallocatie te bezorgen. Onze website biedt alleen mogelijkheden voor levering op een huis of bedrijf adres met opties voor overdag of avondlevering.
De belangrijkste reden hiervoor is de verkoop van levende voedseldieren, zoals insecten, die niet op alle afhaallocaties wordt gewaardeerd. Het is mogelijk dat PostNL bij afwezigheid het pakketje alsnog bij een afhaallocatie in de buurt bezorgt.
Verzenden jullie ook levende dieren?
+
Wij verzenden uitsluitend voedseldieren zoals krekels, sprinkhanen, wormen en andere insecten in de categorie voedseldieren van onze website. Levende prooidieren zoals muizen en ratten worden niet verzonden. Evenmin versturen wij reptielen, amfibieën of andere huisdieren.
Voor het aanbod van gezelschapsdieren kunt u uitsluitend aankopen door onze winkel te bezoeken.
Inloggen